Лепбук – наколінна книга
У дослівному
перекладі з англійської «лепбук» (lapbook) означає «наколінна книга» (lap –
коліна, book – книга).
Термін
«лепбук» вперше використала у своїй домашній школі письменниця
з Вірджинії Теммі Дабі.
У
80-х роках минулого століття Діна Зайк запропонувала використання foldables – складених
аркушів паперу з певної теми, що сприяли легкому та ненав'язливому
запам'ятовування матеріалу дітьми. Автор в своїй книзі описала створення різних
видів цих "міні-книг". Працюючи над їх створенням, діти у творчій грі
швидко та надовго запам’ятовували потрібну інформацію. Цю техніку почали широко
застосовувати у домашніх школах Вірджинії. Теммі Дабі запропонувала вкласти ці
маленькі книжечки в одну тематичну теку, оформлену яскраво і цікаво. Тобто
запропонувала систематизувати інформацію з певної теми. Ці теки за форматом
могли розміститися в дітей на колінах. Саме тому така саморобна книга і
отримала назву - "лепбук".
Такий вид роботи швидко був прийнятий у американських домашніх школах, адже уособлював собою книжку-іграшку, наповнену навчальною інформацією, що створила власне дитина дібравши, проаналізувавши навчальну інформацію, що, сприяло кращому запам’ятовуванню матеріалу. Отже лепбук – це кінцевий результат вивчення певної теми, який учень самостійно виготовляє, використовуючи отриманні знання.
Такий вид роботи швидко був прийнятий у американських домашніх школах, адже уособлював собою книжку-іграшку, наповнену навчальною інформацією, що створила власне дитина дібравши, проаналізувавши навчальну інформацію, що, сприяло кращому запам’ятовуванню матеріалу. Отже лепбук – це кінцевий результат вивчення певної теми, який учень самостійно виготовляє, використовуючи отриманні знання.
Лепбук – це
новітній спосіб організації навчальної діяльності. Він є книгою або текою з
певної теми, в яку вклеєні різноманітні міні-книжечки, оформлені як дверцята, віконечка,
кишеньки, квіточки, книжечки, рухливі кружечки тощо. Ви можете їх створювати і
розміщувати так, як вважаєте за потрібне. В ці кишеньки збирається навчальний
матеріал, який дитина накопичує протягом вивчення будь-якої теми. При цьому
створення лепбуку, крім ігрового і творчого завдання, є носієм навантаження і
певні зобов’язання.
Найпростіші
лепбуки виглядають як книжка з одним розворотом, більш складні можуть мати
форму "трюмо": одна велика центральна частина та дві менших створки з
боків. Більш складні можуть складатися з декількох сторінок (вклеєних знову ж
таки за допомогою скотчу на початковому етапі) або вкладок, які відкривається
донизу .
1. Створити
різноманітні кишенькb
і наповнити їх.
На готову основу кріпляться в різний спосіб
(за допомогою клею, скотчу, степлера, стрічечок) дверцята, віконечка, кишеньки,
квіточки, книжечки, рухливі кружечки тощо .
Вони наповнюються навчальним матеріалом, який
можна діставати, перекладати, складати на свій розсуд.
При створенні лепбука варто враховувати такі моменти:
його потрібно виготовляти з міцного матеріалу, щоб при частому використанні він
швидко не втратив свій вигляд; "книга на колінах" має бути цікавою,
яскравою, кольоровою, тобто привертати до себе увагу; звичайно містити
інформацію, яка буде зрозумілою дітям і відповідати окресленій темі; матеріал
добирати в різний спосіб, як під час уроку, так і самостійно; і, звісно, звернути увагу на те,
що її можуть використовувати і інші учні або дорослі, які прагнуть отримати або
поглибити інформацію з теми.
Лепбук – це
цікава спільна творча гра для вивчення, повторення або узагальнення навчального
матеріалу.
